Ubezpieczenie kosztów imprezy turystycznej pomoże uchronić Cię przed finansowymi skutkami rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej.

Ubezpieczenie dostępne są w następujących wariantach:

1. Rezygnacji z podróży, w tym:

  • rezygnacja z imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego, konferencji,
  • anulowanie biletu lotniczego, autokarowego, promowego, kolejowego,
  • anulowania rezerwacji noclegów.

2. Przerwanie uczestnictwa w imprezie turystycznej.

Każde ubezpieczenie może zostać zawarte w jednej z dwóch wersji:

  • ze zwrotem 80% poniesionych przez Ubezpieczonego kosztów,

lub

  • ze zwrotem 100% poniesionych przez Ubezpieczonego kosztów.

Ubezpieczenie może zostać rozszerzone o ryzyko związane z następstwem chorób przewlekłych.

Sumę ubezpieczenia stanowi:

  • cena imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego, konferencji – maksymalnie 34 000 zł/osobę,
  • cena biletu – maksymalnie 20 000 zł/osobę,
  • cena noclegu – maksymalnie 6 000 zł/osobę.

Warunki przystąpienia do ubezpieczenia

Umowa ubezpieczenia może być zawarta:

a) gdy do rozpoczęcia podróży jest co najmniej 30 dni – w ciągu 7 dni (licząc od dnia następnego) od daty zawarcia umowy podróży (w tym pierwszej usługi turystycznej) lub dokonania pierwszej wpłaty należności za podróż (w zależności od tego, co nastąpiło pierwsze),

b) gdy do rozpoczęcia podróży jest mniej niż 30 dni – w dniu zawarcia umowy podróży (w tym pierwszej usługi turystycznej) lub dokonania pierwszej wpłaty należności za podróż (w zależności od tego, co nastąpiło pierwsze).


Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę zrezygnować z podróży, jeśli zachoruję na COVID-19?
Tak, pod warunkiem rozszerzenia ochrony o klauzulę nr 2 COVID19 (kod CV), na mocy której za opłatą dodatkowej składki do przedmiotu i zakresu ubezpieczenia przy ubezpieczeniu rezygnacji z podróży (RG, RGF, RGH) lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej (RGS) włączone są koszty rezygnacji wynikające z powodu:
– Epidemii Choroby Zakaźnej Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami,
– Pandemii Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami, w sytuacji nagłego zachorowania Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży potwierdzonego diagnozą medyczną.

Dodatkowo w przypadku rezygnacji z imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego, udziału w konferencji – jeśli obejmują one także przelot (RG) oraz anulacji biletu lotniczego(RGF) włączone są koszty rezygnacji wynikające z powodu odmowy wpuszczenia na pokład samolotu Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży z powodu wystąpienia temperatury równej lub wyższej niż 38 stopni Celsjusza oraz objawów infekcji wskazujących na zakażenie Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami. Warunkiem ubiegania się o zwrot kosztów jest przedłożenie wraz z formularzem zgłoszenia roszczenia oświadczenia wystawionego przez Służby Medyczne Lotniska.

Czy moja polisa zadziała, jeśli zostanę skierowany na kwarantannę?
Tak, pod warunkiem rozszerzenia ochrony o klauzulę nr 3 kwarantanna (kod CQ), na mocy której za opłatą dodatkowej składki do przedmiotu i zakresu ubezpieczenia przy ubezpieczeniu rezygnacji z podróży (kod: RG, RGF, RGH) lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej (kod RGS) włączone są koszty rezygnacji wynikające z powodu:
– Epidemii choroby zakaźnej Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami,
– Pandemii Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami,

w sytuacji:

  1. Nagłego zachorowania Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży, Dzieci Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży potwierdzonego diagnozą medyczną,
  2. Śmierci Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży lub Osób im bliskich,
  3. Obowiązkowej kwarantanny Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży, Dzieci Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, która nie zakończy się do dnia rozpoczęcia imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego, konferencji, realizacji biletu lub realizacji umowy rezerwacji noclegów (kod RG, RGF, RGH) lub uniemożliwi skorzystanie z części zakupionych świadczeń podróżnych w ramach realizacji biletu lub w razie przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej (kod RGF, RGS),
  4. Izolacji Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży, Dzieci Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, która nie zakończy się do dnia rozpoczęcia  imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego, konferencji, realizacji biletu lub realizacji umowy rezerwacji noclegów (kod RG, RGF, RGH) lub uniemożliwi skorzystanie z części zakupionych świadczeń podróżnych w ramach realizacji biletu lub w razie przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej (kod RGF, RGS),
  5. Odmowy wpuszczenia na pokład samolotu Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży, Dzieci Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, w przypadku rezygnacji z imprezy turystycznej, wyjazdu pakietowego lub konferencji – jeśli obejmują one także przelot (kod RG) lub anulacji biletu lotniczego (kod RGF) z powodu wystąpienia temperatury równej lub wyższej niż 38 stopni Celsjusza oraz objawów infekcji wskazujących na zakażenie Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami. Warunkiem ubiegania się o zwrot kosztów jest przedłożenie wraz z formularzem zgłoszenia roszczenia oświadczenia wystawionego przez lekarza służb medycznych lotniska

Czy osoba posiadająca ubezpieczenie kosztów imprezy turystycznej może zrezygnować z imprezy w przypadku zachorowania bliskiej osoby?
Tak, udzielamy ochrony ubezpieczeniowej w przypadku zachorowania osoby bliskiej, gdy niezbędna jest opieka Ubezpieczonego nad chorym.

Czy osoba cierpiąca na chorobę przewlekłą może ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z imprezy?
Tak, pod warunkiem wykupienia zwyżki za chorobę przewlekłą.

Czy klient otrzyma zwrot poniesionych kosztów od SIGNAL IDUNA, jeżeli nie dostanie urlopu i zrezygnuje z wycieczki?
SIGNAL IDUNA nie obejmuje ochroną ubezpieczeniową takiej sytuacji.

Czy mogę zrezygnować z wyjazdu, jeśli u mojej bliskiej osoby wystąpi zaostrzenie choroby przewlekłej?
Tak, pod warunkiem wykupienia zwyżki za chorobę przewlekłą.

Zobacz również